فهرست بستن

پرداخت پاداش پایان خدمت یک فرهنگی بازنشسته به بازماندگان!

یکی از همکاران سابق در آموزش و پروش شوشتر، خبری را برایم ارسال کرد که بسیار تاسف بار بود .
همکار بازنشسته ای قبل از دریافت پاداش پایان خدمت خویش، دار فانی را وداع گفت ؛ منصور لشکری، همکار بازنشسته ای از شهرستان شوشتر که مدت ها با سرطان دست به گریبان بوده و در سال 93 بازنشسته شده بود.


خبر این بود :
” همكار بازنشسته از شهرستان شوشتر به نام منصور لشكرى پس از مدت طولانى و درگيرى با سرطان ، صبح امروز فوت كرد . “
—-
يک باريكلا براى وزارت آموزش و پرورش  بفرستيد كه :


مرحوم لشکری در سال 93 به افتخار بازنشستگی نایل شد و پاداش بازنشستگی وی بيش از يك سال و نيم بعد ، دو هفته پیش در بانک سرمایه پرداخت شد .


اگر حقش را براى درمان سرطانش ندادند ، براى هزينه ى مراسم ترحيمش پرداخت کردند !

احسنت به دست اندرکاران آموزش و پرورش که پس از مرگ ایشان توانستند تا هزینه های کفن و دفن ایشان را پرداخت کنند !

پیشنهاد می کنم که از این به بعد به جای « پاداش پایان خدمت » بگوئیم « هزینه ی کفن و دفن » !

به راستى چه دست هائى پشت پرده ى تضعيف نظام آموزشى در كار است كه بايد پاداش پايان خدمت عزيزى ، به هزينه هاى جاري اش نرسد و آن قدر دير به او پرداخت شود كه براى مراسم ختمش مورد استفاده قرار گيرد ؟

فقط و فقط يك اداره ى ديگر در كشور را نام ببريد كه چنين باشد؟

چرا ادارات ديگر به محض بازنشستگى، پاداشى چند برابر معلمين دريافت مى كنند اما پاداش حداقلى معلمين به چنين سرنوشتى دچار مى شود؟

نكته ى جالب اينكه بعد از اين همه مدت ، پاداش چند همكار در خوزستان حدود دويست نفر ( و شوشتر چهار نفر ) پرداخت نشده است !

متاسفانه در مقاله ای پیش نوشتم که در بسیاری از موارد، دولت برای هزینه هایی بسیار بیشتر از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، هیچ مشکلی ندارد اما وقتی به آموزش و پرورش می رسد داستان به یک تراژدی تبدیل می شود !

متاسفانه وزیر و وزارت تحت امرشان نشان داده اند که در بسیاری از موارد مسائل مبتلابه فرهنگیان را با مسائل پیش پا افتاده هم مقایسه نمی کنند ؛ به عنوان مثال دو مورد از این بی میلی متولیان آموزش و پرورش برای پاسخ گویی به فرهنگیان به تعطیلات نوروز امسال بر می گردد که روابط عمومی وزارت در مقابل مزاح  « استعفای وزیر آموزش و پرورش به دلیل مرگ مرحوم گنگوزهی » واکنش نشان داده و استعفا را تکذیب نمودند و در موردی دیگر، تکذیب تعطیلی 14 فروردین بود که معلوم نشد اصل خبر از کجا آمده بود که ایشان آن را تکذیب نمود !


اما هرگز در برابر مسائلی همچون مرگ یک همکار بازنشسته قبل از دریافت پاداش پایان خدمت، هرگز خبری از وزارتخانه مخابره نخواهد شد.


افسوس، فقط افسوس !
تا جایگزینی دیدگاه سرمایه گذاری به جای دیدگاه هزینه ای به آموزش وپرورش نباید منتظر تغییر خاصی در این وزارتخانه بود…

مطالب مرتبط با موضوع