✉️ *نارضایتیِ معلمان وارد مرحله بحران شدهاست*
🖋️ مزبان حبیبی
متاسفانه شرایط روحی و معیشتی معلمان کشور در حال نزدیک شدن به حالت رادیکالیزه و ورود به مرحله تقابل فیزیکی است و شوربختانه آموزش در کشور، به حال خود رها شدهاست.
*این شرایط بحرانی، اصلا برای سیستم آموزشی کشور مناسب نیست.*
*معلمان حس نادیده گرفته شدن دارند و به این اعتقاد رسیدهاند که فقط برای انتخابات و مشارکت های ساختگی مورد نیاز هستند* که این موضوع به شدت آزار دهنده است و موجبات نارضایتی معلمان را فراهم کرده و آنان را مجبور به عبور از اصول اخلاقی خود میکند.
*میانگین حقوق دریافتی معلمان، کمتر از پنج میلیون تومان و خط فقر بالای ده میلیون تومان است* که این موضوع نشان از زیر خط فقر بودن تمام معلمان کشور دارد.
*ورود به سالتحصیلی جدید با این هجمه وحشتناک مسؤلان در مورد فرهنگیان و اعلان چندین باره خبری که ده سال است از تصویب آن گذشته و اجرا نشده است و همچنین این حجم از مشکلات مالیِ مدارس، در تاریخ آموزش و پرورش کشور بیسابقه است،* باید برای آرامش روحی معلمان فکری عاجل شود و متولیان امور وعده دادن و زمان خریدن را از استراتژی خود کنار بگذارند چرا که ممکن است اینبار *آخرین فرصت اصلاح سیستم آموزشی کشور* بوده و فردا قطعا دیر است.
اولویت های مهمِ معلمان برای آغاز سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰:
الف: *اولویتهای قبل از آغاز سالتحصیلی* که در صورت عدم اجرا، انتظار همکاری از معلمان نداشته باشند،
۱. *اجرای اصل سیام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای همه دانشآموزان حتی دانشآموزان مدارس غیردولتی*
۲. *اجرای رتبه بندی معلمان قبل از شروع سال تحصیلی جدید*
۳. *تجهیز تمام مدارس کشور به امکانات و تجهیزات مورد نیاز آموزش الکترونیک*
۴. *پرداخت تمامی مطالبات معلمان تا قبل از شروع سال تحصیلی* (حقالتدریسها، حقالزحمهها، پاداش بازنشستگی، دیون سالهای قبل، حقوق معوقه و …)
ب: سایر اولویتها،
۵. *انتخاب مدیران مدارس با رای معلمان آن مدرسه*
۶. *انتخاب حداقل سی نفر معلم به عنوان نمایندگان منتخب معلمان در شورای عالی آموزشوپرورش با داشتن حق رای*
۷. *تشکیل بانک ویژه فرهنگیان با سرمایه مشارکتی معلمان*
۸. رعایت سلسله مراتب انتخاب *مدیران بالادستی و پیشگیری از اعمال نظر سلیقهای در انتصابات.*
مزبان حبیبی
هشتم شهریور هزاروچهارصد