فهرست بستن

اعتبار معلمان قبل و بعد از انتخابات

✉️ اعتبار معلمان قبل و بعد از انتخابات
ظاهراً آموزش‌وپرورش فقط در برگزاری انتخابات، از اولویت‌هاست
✒️ مزبان حبیبی

متنی منتسب به معاونت پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش منتشر شده که محتوای آن، چنین است:
۱. برای تفاوت تطبیقی که ۱۴۵ هزار نفر از فرهنگیان را شامل می‌شود باید حدود ۱۷ میلیون تومان برای هر نفر مسترد کنیم.

۲ در خصوص طبقه تشویقی که همه کارمندان آموزش و پرورش را شامل می شود باید از هر کدام ۸۰۰ هزار تومان کسر کنیم و به حساب خزانه بریزیم.

۳. تفاوت تطبیق ۱.۱ که به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری، مشاغل آموزشی در حق شغل دریافت می کنند را باید از مشاغل اداری کسر کنیم.

این که چرا چنین پرداخت‌هایی انجام شده و چگونه تا کنون کسی متوجه چنین تخلفی نشده‌است، خود بحثی جداگانه است.

نکته حائز اهمیت، سناریوی تکراری سال‌های اخیر است که در هر انتخابات، حدود شش ماه مانده به برگزاری انتخابات، زمزمه‌هایی برای افزایش حقوق معلمان توسط محلس، دولت و سداوصیما منتشر می‌شود. و این زمزمه‌ها به تقابل کلامی مجلس و دولت منجر می‌شود و هر ازگاهی، یکی مدافع معلمان و دیگری مخالف افزایش حقوق معلمان است.

معمولا یکی دو ماه مانده به برگزاری انتخابات، احکام افزایش حقوق معلمان صادر شده و چند روزی قبل از انتخابات، احکام اجرا می‌شوند.

و همیشه بعد از برگزاری انتخابات، وزارت آموزش‌وپرورش یا دولت، اعلام می‌کنند که افزایش حقوق معلمان اشتباه بوده و احکام به قبل از انتخابات برگردانده می‌شود.

در سال ۹۸ و دقیقا شش ماه قبل از انتخابات، همین پروسه اجرا شده و احکامی برای همکاران صادر شد که حالا وزارت مدعی اشتباه بودن آن است.

با توجه به تجربیات گذشته، این موضوع قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری آینده ادامه خواهد داشت و حدود یک ماه مانده به انتخابات، برای این افزایش حقوق تصمیماتی به نفع معلمان اخذ خواهد شد تا معلمان را وامدار خود کنند درحالی که سایر کارمندان دولت، این افزایش حقوق را بدون هیچ سر و صدا، خبر و رسانه‌ای شدن، دریافت کرده‌اند.

کسی تا کنون شنیده که حق شیفت در فلان وزارت‌خانه پرداخت شد؟ اما هر پرداختی در وزارت آموزش‌وپرورش، حداقل پنج بار رسانه‌ای می‌شود، فقط همین مانده که قبل از پرداخت حقوق، از طرف روحانی برایمان پیامک پرداخت حقوق ارسال شود.

تاکنون روزنامه‌ای پرداخت حق مسکن، حق ایاب‌وذهاب، حق شیفت، سختی‌ کار و … در وزارت‌خانه‌ای را تحلیل کرده و درباره آن گزارش نوشته است؟

آیا سداوصیما تا کنون اخبار افزایش حقوق وزارت دادگستری را پوشش داده است؟

تا کنون دیده‌اید که زمان دقیق پرداخت حقوق ماهیانه هیچ وزارت‌خانه‌ای به جز آموزش‌وپرورش، در رسانه‌ها اعلام شود؟

چرا در مورد افزایش حقوق، برای معلمان جداگانه اعلام می‌شود؟ مگر ما معلمان، چیزی بیش از دیگر کارمندان، افزایش حقوق داریم؟

به جز وزیر آموزش‌وپرورش، کسی تا کنون شنیده که وزیری برای اعلام پرداخت اضافه‌کاری پرسنل، به سداوصیما رفته و با خبرنگاران مصاحبه کرده باشد؟

مزبان حبیبی
چهاردهم دی نودونه

مطالب مرتبط با موضوع