فهرست بستن

درخواست رفع تبعیض و ظلم در مورد پرداخت حق‌التدریس

ریاست جمهوری، شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس

سال‌هاست که تاخیر‌های چندماهه و گاها بیش از یک سال، در پرداخت حق‌التدریس فرهنگیان، به یک رویه مرسوم تبدیل شده‌است. متاسفانه هیچ‌کدام از وزرای آموزش و پرورش و متولیان امر، تا کنون راهی برای این موضوع نیافته‌اند، راهی که به‌نظر بسیار ساده است و کافی‌است با یک برنامه آماری ساده، میزان اعتبار مورد نیاز برای پرداخت‌های ماهانه و سالانه حق‌التدریس‌ها را برآورد نموده و در بودجه آموزش‌ و پرورش درخواست نمود. کاری که ظاهراً در سی سال گذشته از عهده وزارت آموزش‌ و پرورش بر نیامده‌ است.

ضمنا، در مورد پرداخت حق‌التدریس‌های همکاران فرهنگی، چرا ملاک پایان سال‌تحصیلی، پانزدهم خردادماه بوده‌ است؟

با هر ماشین حسابی که محاسبه کنیم، همکاران بیش از ده ماه در سال، درگیر کلاس‌ها هستند.همکاران آموزشی، معلمان و دبیران حق‌التدریس، تا نیمه‌های تیرماه هر سال درگیر امتحانات، طرح سوال، تصحیح اوراق و اعتراضات هستند و حق‌التدریس‌ها فقط تا پانزدهم خرداد پرداخت می‌شود.در ضمن امتحانات شهریور، طرح سوال، تصحیح اوراق و اعتراضات نیز توسط همکاران در شهریور انجام می‌شود.

در واقع، به‌طور میانگین، بابت هر کلاس آموزشی در سال تحصیلی، دبیر مربوطه حداقل دوازده ساعت نیز در شهریور درگیر هستند، در حالی‌که در تمام این سال‌ها، هیچ پرداختی به آنها انجام نشده‌است.بی‌عدالتی محض است که حدود یکسال همکاران درگیر کلاس، امتحانات، تصحیح اوراق و اعتراضات هستند اما مجموع پرداختی به همکاران کمتر از هشت ماه باشد.

رفع تبعیض در نظام جمهوری اسلامی، انتظار به‌جایی است که خواسته تمام فرهنگیان است.

انتظار داریم که تمام دست‌اندرکاران نظام آموزشی کشور، شورای عالی آموزش‌وپرورش، ریاست جمهوری، وزارت آموزش‌ و پرورش، ادارات کل و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سریعا به موضوع عدم پرداخت عادلانه حق‌التدریس‌ها، رسیدگی کرده و نسبت به رفع این تبعیض‌ غیرانسانی که سال‌هاست در حق معلمان انجام می‌شود، اقدام نمایند.

فرهنگیان نواندیش استان فارس :

۱. مزبان حبیبی
۲. علی اصغر عنایت
۳. ثریا فارسی
۴. لیلا مهرآور
۵. فاطمه محبی
۶. مجتبی شهریاری
۷. حسین صحرانورد
۸. افشین افکاری
۹. مهراب هوشمندی

مطالب مرتبط با موضوع