فهرست بستن

نقد و تحليل عملکرد ملی و منطقه ای وزیر آموزش و پرورش

مزبان حبیبی/ دانشجوی دکترای آناليز ریاضی و آموزشگر ریاضی

نقد و تحليل عملکرد ملی و منطقه ای وزیر آموزش و پرورش و استان فارس

 

  دوازدهم اردیبهشت و تقارن آن را با ميلاد امام عصر (عج) تبریک گفته و سربلندی و دیروز همکاران زحمت کش و فراموش شده ام را از پروردگار خواهانم.
دیرگاهی است که معلمان کشور، چشم امیدی به بهبود وضعيت مشکلات و معضلات حوزه آموزش در آموزش و پرورش ندارند و سرخورده از تصميمات سیاسی و حزبی متوليان، به گوشه ای خزیده اند تا روزی شاید برسد که برحسب اتفاق رخدادی تازه واقع شده و لااقل برخی از مشکلات این رها شدگان را مرهمی باشد حتی کوتاه مدت.
شنيدن خبر لغو امتحان ورودی سمپاد در مقطع ابتدایی به متوسطه اول، چند صباحی است که آرامشی نسبی را به خانواده های این دانش آموزان برگردانده است و ما معلمان را به تغییرات مثبت در آینده امیدوار کرده، هرچند شوربختانه افرادی بدون هیچ تخصصی و حتی خارج از حوزه آموزش و پرورش، در صدد بازگشت این آزمون هستند و دست از تخریب وزیر آموزش و پرورش برنخواهند داشت.
شاید بزرگترين نکته مثبت بعد از رای اعتماد به آقای بطحایی، همین جسارت در حذف آزمون ورودی بوده باشد، از آن جهت که مافیای کلاسهای کنکور و کتابهای بازاری، با تمام توان در مقابل این تصميم خواهند ایستاد.
لازم است بدانیم که گردش مالی کلاسهای کنکور در کشور، از بودجه آموزش و پرورش بیشتر است، پس به سادگي از این درآمد بادآورده نخواهند گذشت.
در مورد تغییرات در وزارتخانه و استفاده از نیروهای میانسال(نه جوان) به جای نیروهای مسن و حتی سالخورده، جای خوشحالی دارد و دفاع از وزیر آموزش و پرورش در این خصوص پسندیده است.
در فارس اما داستان کمی متفاوت است، با معرفی جناب احمدی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، موجی از شادی و امید در میان فرهنگیان ایجاد شد به گونه ای که برخی این اتفاق را با روز کارآمدن دولت اصلاحات مقایسه کردند.
شاید کمی دور از انصاف باشد که بدون درنظر گرفتن دوران قبلی مدیرکلی جناب آذری، وی را به قضاوت بنشینیم ؛ ایشان در سالهای اخیر به دليل ورود به مسائل اقتصادی شخصی، تمام کارنامه موفق خود درجلسه دوره قبل را به باد انتقاد داد تا جایی که حتی برخی آن دوره را دوره ماست برای برداشت امروز می خوانند.
حال که شرایط در حال گذار از دوره بسيار تاسف بار آموزش و پرورش استان فارس به سمت بهبودی مهیا شده است و نمايندگانی فهیم و موقعيت شناس نیز به حمایت از جناب احمدی برای مدیرکلی اعلام آمادگي کرده اند، با عنایت به پیشینه روشن و پاک سرپرست فعلی، امیدواریم تا جناب بطحایی با تدبیر عالمانه نسبت به تایید مدیرکلی آقای احمدی، موج امید ایجاد شده در بین همکاران استان فارس را مهر تایید زده و موجبات خروج از شرایط بحران را در آموزش و پرورش استان فارس را فراهم نمايند.

 

نقد و تحليل عملکرد ملی و منطقه ای وزیر آموزش و پرورش و استان فارس

 

باورمان این نیست که آقای احمدی می توانند تمام مشکلات را حل کنند اما امید داریم تا با استفاده از شرایط موجود لااقل بخشی از مشکلات را حل کنیم هرچند بخش کوچکی از آن را.
در نهایت ذکر این موضوع نیز مفید خواهد بود که بدانیم این انتخاب شاید آخرين تیر ترکش دولت برای بازگشت اعتماد از دست رفته دولت تدبیر و امید در بین همکاران فرهنگی در استان فارس باشد چرا که در این سالها به شدت این دیوار بی اعتمادی بلند و غيرقابل نفوذ شده است.
امید داریم به تدبیر دولت مردانی چون جناب بطحایی، شاید با انتخاب جناب احمدی به مدیر کلی آموزش و پرورش استان فارس، بخشی از سوتفاهمات فی مابين ما و وزیر حل و فصل شود.

مطالب مرتبط با موضوع