فهرست بستن

ما معلمان ایران مقصریم و از مردم پوزش می‌خواهیم

ما معلمان ایران مقصریم و از مردم پوزش می‌خواهیم

به قلم: مزبان حبیبی
دوازدهم آذر نودوشش

 

ما معلمان ایران مقصریم، چون مسئولی برای حکومت تربیت کرده‌ایم که وقتی معلم از اختلاف حقوقش نسبت به سایر کارمندان دولت گلایه داشته‌باشد، می‌گویند “معلمان زیادند”، این سخن نشان آن دارد که او نفهمیده‌اند کشور 80 میلیون نفری، بر اساس استانداردهای جهانی چند نفر معلم نیاز دارد؟

ما معلمان ایران مقصریم، چون مدیرانی را تربیت کرده‌ایم که نمی‌توانند در فضای آرام، به سوالات دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف جواب دهند، این یعنی مدیران، خود را ژن برتر می‌دانند.

ما معلمان ایران مقصریم، چون مسئولی برای حکومت تربیت کرده‌ایم که وقتی معلم از بی‌عدالتی در پرداخت‌ها اعتراض‌دارد، می‌گویند “سازمان‌های دیگر درآمد دارند”، این یعنی او نفهمیده‌است که شرکت‌های نفت، برق، مخابرات، بیمه و بانک ارث پدر کارمندان این موسسات نیستند و ما معلمان فرزندان ناتنی و فرزندخواندگان این کشور نیستیم.

ما معلمان ایران مقصریم، چون پلیسی را برای کشور تربیت کرده‌ایم که مردم با دیدن او، به جای آرامش احساس ناامنی می‌کنند.

ما معلمان ایران مقصریم، چون قاضی را تربیت کرده‌ایم که دادگری خود را در گرو حقوق بالا می‌داند و معلمی را که ندای عدالت خواهی دارد، به بند می‌کشد.

ما معلمان ایران مقصریم، چون نتوانستیم به دانش‌آموزان بیاموزیم که خوشبختی و آسایش فردای ایران، در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش است.

ما معلمان ایران مقصریم، چون پزشکی را تربیت کرده‌ایم که در یک معاینه 2دقیقه‌ای 50هزار تومان از یک بیمار می‌گیرد، اما همان پزشک به 30هزارتومان حق‌التدریس یک معلم با مدرک دکترای تخصصی در یک ساعت‌ونیم کار آموزشی، اعتراض‌دارد.

ما معلمان ایران مقصریم، چون نسلی از مدیران را تربیت کرده‌ایم که در هیچ کاری اخلاق را رعایت نمی‌کند و به سادگی دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند، برای حفظ میز مدیریتش از انجام هیچ‌کاری احساس شرم نمی‌کند حتی فروختن نزدیک‌ترین دوستانش.
این نشانه قربانی شدن اخلاق در فرآیند آموزش‌وپرورش است، آموزشی که می‌بایست زیرساخت‌های توسعه کشور را فراهم می‌کرد.

ما معلمان ایران مقصریم، چون نتوانستیم مردم را قانع کنیم که شادابی و یا افسردگی یک معلم، رابطه مستقیم با شادابی و افسردگی دانش‌آموزان در آینده دارد و آینده فرزندان ایران به برخوردهای معلمین بستگی دارد.

ما معلمان ایران مقصریم، چون بابت این همه اشتباه، هرگز از مردم پوزش نخواستیم.

مزبان حبیبی
منتشر شده در تاریخ: دوازدهم آذر نودوشش

مطالب مرتبط با موضوع