فهرست بستن

باز هم حکایت کهنه دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش : این بار استان فارس ؟!

این روزها، بازار ریا و دورویی به شدت داغ است و خریداران صف بسته اند.
چند ماه است که اداره کل آموزش و پرورش استان فارس توسط سرپرست اداره می شود، یعنی هیچ برنامه مدون و مصوبی را نمی توان برای چالشهای زیر متصور بود :


اول، ثبت نام های مدارس برای سال آینده که با توجه به شرایط موجود و خودسر بودن بسیاری از مدیران مدارس خاص، باعث شده است تا اولیا برای ثبت نام دچار سردرگمی شدید شده و تکلیف خود را ندانند، اخذ شهریه های وحشتناک (تا بیش از پانزده میلیون تومان که آقای احمدی به شدت به فکر کنترل آن است)، مشکلات و ناهنجاری هایی را در این استان ایجاد کرده است که لازم است هرچه سريعتر برای آن فکری شود.

 

دوم، عدم تعیین تکلیف نیروهای بازنشسته و جایگزین آنها به ویژه در پست های مدیریتی و ریاست ادارات و حتی معاونین مدیرکل ؛ این موضوع نیز باعث می شود برخی از مناطق و حوزه ها، بدون برنامه اداره شود با جایی که دبیران تکلیفشان برای سال آینده روشن نباشد.


سوم، تخلفات و گریز از قانونهایی که انجام شده و لازم است هرچه سريعتر به آن رسیدگی شود(مانند به کارگیری نیروهای غیر معلم در مدارس رسمی)و این بلاتکلیفی باعث گذشت زمان شده و رسيدگي به آن را تقريبا غیرممکن می کند چون مدیران برخی مدارس و روسای مناطق، در خرداد و تيرماه قراردادهایی را منعقد خواهند کرد که برای آموزش و پروش بار حقوقی و مالی به دنبال خواهد آورد و باید جلوی آن گرفته شود.

 

وضعیت مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان فارس و دخالت نمایندگان مجلس

 


نکته آخر اینکه، اگر حداکثر تا آخر خرداد تکلیف مدیرکلی آموزش و پرورش استان فارس روشن نشود، لطمه هایی به این استان وارد می شود که شاید اثرات آن تا سالها بر حوزه آموزش اين استان سنگینی کند.

 

وضعیت مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان فارس و دخالت نمایندگان مجلس

 


  اما چند وقت پیش در مورد حمایت از آقای احمدی برای تصدي پست مدیرکلی با یکی از نمايندگان شهر شیراز (آقای رضایی) جلسه ای داشتیم و ایشان اعلام کردند که به جز با مدیرکلی آقای احمدی، به هیچ کسی موافق نيستند و مواردی را هم اضافه کردند (ظاهرا به دیگران هم چنین قولهایی داده اند) ؛ اما چه اتفاقی در این دو هفته رخ داده است که اینک با سه نفر دیگر از نمايندگان استان (آقایان رجبی، برومند و کرمپور) سعی در تغییر رای وزیر دارند، خدا می داند.


البته با شناختی که از آقای احمدی دارم و اینکه ایشان انسانی آزاد اندیش هستند و هرگز وارد زد و بندهای مرسوم مدیران نخواهند شد، می توان حدس زد که این نمايندگان محترم با خود فکر کرده اند که قافیه را باخته اند و می دانند که جناب احمدی اهل معامله نیست پس باید فکر دیگری کرد.


به آقایان رضایی و رجبی نمايندگان شیراز، آقای کرمپور نماينده فيروزآباد و همچنین جناب آقای برومند نماينده مرودشت، یادآوری می کنیم که سال آینده موسم انتخابات است، با احساسات لطیف فرهنگیان بازی نکنید.


معامله بر سر آینده فرهنگیان و مدیرکلی آموزش و پرورش استان فارس، ممکن است نتايج ناخوشایندی برایتان داشته باشد .

 

نظر بسیاری از فرهنگیان فارس در مورد انتصاب جناب آقای احمدی مثبت است و اميدوارند بخشی از مشکلات منطقه ای(نه همه) با همت ایشان و تلاش خود فرهنگیان حل شود.

 

اگر بخواهید بر خلاف نظر فرهنگیان گزینه ای را به وزیر تحمیل کنید شک نکنید در انتخابات آینده نتیجه آن را خواهید دید.


در مورد دو نماينده مرودشت و فيروزآباد با توجه به گرایش شدید اصولگرایی، طبیعی است که با گزینه اصلاح طلب مخالف باشند اما از دو نماينده ای که با نام اصلاح طلبی و با تلاش اصلاح طلبان به مجلس راه یافته اند بسيار بعید است که با نیرویی چون آقای احمدی که از نشانه ها و نمادهای اصلاحات در استان فارس است، مخالفت کنند مگر اینکه در پشت پرده معاملاتی در جریان باشد.


وعده ما انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده.

 

مزبان حبیبی

مطالب مرتبط با موضوع