فهرست بستن

باز هم سوهان وزارت بر روح معلمان

✉️ باز هم سوهان وزارت بر روح معلمان

مسؤلیت خسارت‌ وارد شده به معلمان به‌علت اجرای طرح‌های غیرقانونی با کیست؟

✒️ مزبان حبیبی

 

سه سال پیش، طرحی با عنوان معلم تمام وقت در وزارت آموزش‌وپرورش اجرا شد تا در ازای شش ساعت تدریس اضافه بر ساعات موظف، درصدی به یکی از بندهای حقوقی معلمان افزوده شود.

 

حالا معلوم شده که آن طرح نه مصوبه مجلس دارد و نه مصوبه دولت،

 

خوب به معلمان چه ربطی دارد که وزارت‌خانه فشل و بی‌صاحب آموزش و پرورش، این کار را غیر قانونی انجام داده؟

 

همان موقع تذکر داده شد که این افزایش شامل کلیه کارکنان سایر وزارتخانه‌ها شد، آن هم بدون هیچ شرطی، چرا کسی توجه نکرد؟

 

یکی بگوید در وزارت آموزش‌وپرورش چه خبر است که این‌همه از هم‌گسیخته و پاشیده است.

 

چرا کسی پاسخ‌گو نیست؟

 

طی سه سال گذشته، معلمانی که در شرف بازنشستگی هستند، به امید تعدیل در حقوق بازنشستگی، طرح خفت‌بار معلم تمام وقت را پذیرفتند.

 

حالا که عده‌ای از آنان در حال بازنشستگی هستند، می‌گویند این طرح غیرقانونی بوده و باید حذف شود، اگر غیرقانونی بوده پس چرا سه سال اجرا شد؟

 

چرا وزارتخانه این‌همه بی‌در و پیکر است که طرحی با وسعت بسیار زیاد را چندین سال اجرا کنند و بعد معلوم شود مصوبه قانونی نداشته‌است؟*

 

معلمی که شش ساعت مازاد بر ساعات موظف خود تدریس کرده باشد، بایستی حق‌التدریس ماهانه دریافت می‌کرد در حالی‌که با اجرای این طرح مبلغی بسیار کمتر دریافت کرده‌است. و حالا معلوم شده که این افزایش هم طبق قانون و بدون پیش‌شرط، حق وی بوده‌است. یعنی وزارت آموزش‌وپرورش با دغل‌بازی و صحنه‌سازی، افزایش حقوقی را که باید به همه معلمان پرداخت می‌کرده‌است را با عنوان معلم تمام وقت به حقوق برخی از معلمانِ اضافه کرده، آن هم در ازای شش ساعت تدریس مازاد در هر هفته.

 

بنابراین و طبق حکم دیوان عدالت اداری، حق‌التدریس همه معلمان تمام وقت، باید سریعا پرداخت شود.

 

مهم نیست که چه اتفاقاتی رخ داده تا طرح مزخرف معلم تمام وقت اجرایی شود اما عواقب آن را باید وزیر آموزش‌وپرورش و معاون وی پاسخ‌گو باشند و تمام خسارت‌های وارد شده به این معلمان، شرعا، اخلاقا و قانونا بر عهده آنان است.

 

هرچه فریاد زدیم که وزارت آموزش‌وپرورش را تعطیل کنید تا این‌همه نمک بر زخم معلمان پاشیده نشود، گوش شنوایی نبود، اگر وزارت تعطیل می‌شد وضعیت قطعا از این بدتر نبود.

 

مزبان حبیبی

یک‌شنبه نوزدهم اردیبهشت هزاروچهارصد

 

مطالب مرتبط با موضوع